“La música és l’únic instrument que ens queda pel diàleg entre les cultures i per establir la Pau”
Jordi Savall

La seva tasca com a pedagog i docent fa que Jordi Savall doni diverses conferències i master classes d’interpretació de viola da gamba, i participa en nombrosos seminaris, fòrums i congressos relacionats amb la recuperació de la música antiga i el diàleg intercultural. L’any 2008 Jordi Savall fou nomenat “Ambaixador de la Unió Europea pel diàleg intercultural” i  juntament amb Montserrat Figueras van ser investits “Artistes per la Pau” dins del programa “Ambaixadors de bona voluntat” de la UNESCO. L’any 2009 fou nomenat novament “Ambaixador per la creativitat i la innovació” per la Unió Europea. Jordi Savall és “Membre d’honor del Konzerthaus” de Viena (1999), “Doctor Honoris Causa” per la Universitat Catòlica de Louvain (Bèlgica) el 2000, per la Universitat de Barcelona el 2006 i per la Universitat d’Évora (Portugal) el 2007.

Jordi Savall realitza anualment conferències i master classes arreu del món. Cada any és professor convidat a la Juilliard School de Nova York i se l’invita a dirigir orquestres barroques com la Recreation-Großes Orchester Graz, l’Orquestra Concerto Copenhagen, l’Orquestre Barroque de Versailles, l’Orquesta Barroca de Sevilla, etc.