“Ferran Savall beu de la música antiga i especialment de la cultura mediterrània per crear un llenguatge artístic propi, fresc i actualitzat”
Entrevista al Telenotícies de TV3, 21 d’abril de 2009

Nascut a Basilea l’any 1979, fill de Montserrat Figueras i Jordi Savall, Ferran Savall està des dels seus primers anys en contacte quotidià amb l’ambient musical d’estudi, d’assaigs i de concerts que tenen lloc a casa seva amb els membres de la seva família. Des dels set anys comença la seva formació musical, estudia violí i piano i els completa amb estudis de cant, guitarra i, més tard, de llaüt, tiorba i guitarra barroca.

A l’edat de 15 anys inicia els seus estudis de guitarra a l’Escola Luthier amb Xavier Coll. Paral·lelament, a fi de formar-se en la interpretació d’instruments antics i en la realització del baix continu, segueix classes particulars amb Rolf Lislevand, de qui encara actualment n’és deixeble. Des de l’any 2000 treballa el cant modern i continua els seus estudis amb Dolors Aldea i Petter Johansen. Durant els anys 2001-2003, estudia els instruments antics a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) amb Xavier Díaz-Latorre. Ha treballat diverses vegades amb Andrew Lawrence-King en el marc dels “Cursos de Música Antiga de Catalunya” a Sant Feliu de Guíxols.

El 2004 inicia l’aventura de tocar professionalment amb la seva família, seguida de l’enregistrament del disc Du temps & de l’instant que els porta a realitzar concerts per tot el món.

Des de 2005 col·labora amb la ballarina i coreògrafa índia Shantala Shivalingappa en diversos projectes, el darrer Impro Sharana estrenat el desembre de 2014 a Barcelona i Girona.

El 2008 inicia la seva carrera en solitari i enregistra Mireu el nostre mar amb l’ajuda de Mario Mas i la participació de Jordi Gaspar, Javier Mas, Dimitris Psonis i d’altres músics.

Finalment, el 2014 presenta el projecte IMPRO, un recull d’instantànies musicals que provenen d’un passat que es fa present a partir de l’espontaneïtat, un projecte compartit  amb diverses personalitats musicals tals com Jordi Gaspar, Nedyalko Nedyalkov, Driss el Maloumi, Hakan Güngör, David Mayoral o Clara Peya.

Ferran Savall és un músic autodidacte a la recerca de la veu natural. La seva característica essencial és una marcada espontaneïtat a l’hora de cantar: la seva música és fruit del moment i de l’emoció justa, de la seva manera de ser i dels recursos amb els quals compta en aquell precís instant. Les seves interpretacions són sempre úniques i irrepetibles, ja que construeix el seu univers musical en la improvisació, en la música que neix filla de l’espai on es troba i de l’ambient i la gent que l’acompanyen. És per això que és amic d’actuar en espais oberts i improvisats, en cercles íntims on també el públic participa en la creació de l’atmosfera d’on emergirà la seva veu en cant.

Més informació: www.ferransavall.com