XªAcadèmia de Formació Professional, de Recerca i d’Interpretació

Durant la temporada 2017-2018 la Fundació va convocar la Xª Acadèmia de Formació professional, de Recerca i d’Interpretació per treballant les Ensalades de Mateu Fletxa, el vell (1481-1553) i obres de Bartomeu Cárceres (fl. 1546) i Sebastián Aguilera de Heredia (1561-1627).

Aquesta acadèmia ha comportat la primera producció de la Jove Capella Reial de Catalunya. Han format part dels nou conjunt un grup de 16 joves músics professionals (d’entre 18 i 30 anys), seleccionats a través d’una convocatòria oberta a tothom que compleixi els requisits, juntament amb 4 joves solistes que han participat anteriorment de les nostres Acadèmies i també en alguna producció de La Capella Reial de Catalunya, acompanyats dels músics d’Hespèrion XXI.

El treball pedagògic de l’Acadèmia per aquests 20 joves es va dur a  terme del 21 al 26 d’octubre de 2017 a Barcelona a càrrec de Lluís Vilamajó i de Jordi Savall i va culminar amb un concert el dia 27 d’octubre de 2017 al Gran Teatre del Liceu sota el títol de Retaules musicals del Renaixement.

Recull de Premsa:

Platea