I Acadèmia de Formació professional, de Recerca i d’Interpretació musical 2010

La I Acadèmia de Formació professional, de Recerca i d’Interpretació musical es va dur a terme durant la temporada 2010-2011. Després d’una llarga experiència de cursos d’estiu especialitzats, la Fundació CIMA va reprendre l’activitat pedagògica amb la proposta de la I Acadèmia amb el projecte de la Missa en Si menor de Johann Sebastian Bach (1685-1750). Per a la seva interpretació es van seleccionar, a partir d’una convocatòria pública tant nacional com internacional, 27 joves cantants professionals provinents de diversos països que es van afegir als membres de La Capella Reial de Catalunya i al grup orquestral Le Concert des Nations. L’Acadèmia es va presentar en versió concert el 2010 a l’Auditori de Barcelona i a l’Auditorio de Madrid, i posteriorment va continuar treballant el 2011 a l’Abadia de Fontfroide de França (concert enregistrat i editat en DVD i CD per Alia Vox el 2013) i al Festival Styriarte de Graz a Àustria. L’acadèmia va gaudir de l’esponsorització de les Fondations Edmond de Rothschild.