II Acadèmia de Formació professional, de Recerca i d’Interpretació musical 2010-2011

Durant la temporada 2010-2011, es va organitzar la II Acadèmia de Formació Professional basada en el repertori instrumental francès de l’Orquestra de Lluís XV amb quatre Suites per Orquestra de Jean-Philippe Rameau (1683-1764), extretes d’algunes de les seves òperes. Aquest programa va ser interpretat per 22 joves músics professionals seleccionats amb la col·laboració d’alguns professors de Le Concert des Nations i docents de l’Escola Superior de Música de Catalunya. El programa de treball de l’Acadèmia va culminar en concerts a Barcelona (Saló del Tinell), Rotterdam (Concertgebouw), Colònia (Koelner Philharmonie), Eindhoven (Muziekcentrum Frits Philipps), Metz (L’Arsenal), París (La Salle Pleyel), Versalles (L’Opéra de Versailles) i Luxemburg (La Philarmonie). El programa també va ser enregistrat i editat pel segell Alia Vox (2011) i l’edició va obtenir el reconeixement de l’International Classical Music Awards (ICMA 2012) en la categoria “Baroque Instrumental”.