COMUNICAT – CORONAVIRUS

Benvolguts amics,

En aquests moments difícils, en què tots els músics de La Capella Reial de Catalunya, Le Concert des Nations, d’Hespèrion XXI i jo mateix, ens hem vist obligats a parar les nostres activitats públiques, volem enviar un missatge d’escalf i de suport al nostre públic que esperava poder assistir als concerts que han estat cancel·lats o ajornats, i a tots els músics i treballadors del sector cultural.

Aquesta pandèmia suposa un repte enorme per a tothom i, molt especialment, pel món cultural i tots els seus mecanismes d’acció i presència pública, degut a les limitacions vigents. Sens dubte, aquestes restriccions i mesures posaran als nostres conjunts i a tots els músics en circumstàncies compromeses, sobretot per la dificultat de preveure el que passarà en els pròxims mesos. Per al Centre Internacional de Música Antiga, els conjunts i les acadèmies, les cancel·lacions suposen, a part d’un trasbals organitzatiu i econòmic greu, la trista conseqüència de no poder fer arribar el nostres projectes musicals a tots vosaltres. Però sobre tot pels músics, per als quals ni el teletreball, ni les baixes, ni cap de les mesures habituals són una opció, la cancel·lació de concerts suposa una greu situació laboral i econòmica. Esperem, sobretot en benefici de tots, que les institucions i l’estat i Europa siguin capaços d’ajudar a pal·liar les conseqüències d’aquest caos que haurem de viure durant els pròxims mesos.

Mentrestant, continuarem preparant-nos i estudiant per poder iniciar les nostres activitats d’acadèmies, d’enregistraments i de concerts tan aviat con la situació sanitària ho permeti.

També volem enviar un missatge de suport i agraïment al personal sanitari que treballa incansablement aquests dies. Sense ells i el seu sacrifici, tot això seria molt pitjor.

Us seguirem informant per aquests canals sobre els canvis d’agenda a mesura que tinguem més informació. Cuidem-nos, ajudem-nos i sobretot no perdeu l’esperança, pot ser que l’experiència d’aquests moments tan difícils que estem obligats a viure, ens ajudin a pensar i imaginar un món millor, on les nostres vides no depenguin tant de les circumstancies econòmiques i comercials.

Una abraçada cordial,

Jordi Savall i tot l’equip del Centre Internacional de Música Antiga