Jove Capella Reial de Catalunya

La Jove Capella Reial de Catalunya

La Jove Capella Reial de Catalunya és una iniciativa de Jordi Savall i de la Fundació Centre Internacional de Música Antiga per promocionar en formació de cor professional els joves cantants que han excel·lit en les Acadèmies de Formació professional, de Recerca i Interpretació musical Jordi Savall organitzades anualment a Barcelona.

Les Acadèmies de Formació professional, de Recerca i d’Interpretació musical de la Fundació CIMA són unes jornades intensives d’un equip de professors adreçades a joves cantants professionals per aprofundir en les tècniques d’estudi, recerca i interpretació de música històrica sota el mestratge i direcció de Jordi Savall i del seu col·laborador Lluís Vilamajó. Basades en la transmissió de la pròpia experiència assolida per Jordi Savall i Montserrat Figueras durant més de 35 anys d’activitats pedagògiques; des dels cursos de Música Antiga a la Seu d’Urgell i a Sant Feliu de Guíxols (des del 1980), fins a les últimes Acadèmies de la Fundació CIMA (des del 2010). Activitats pedagògiques, de recerca i d’interpretació, que es desenvolupen sobre un projecte musical concret, que s’emmarca i culmina dins una temporada estable de concerts a Catalunya i a l’estranger, complementats per una amplia difusió nacional i internacional a través de i de l’enregistrament dels concerts per la discogràfica ALIA VOX i per Catalunya Música.

Tanmateix, amb l’ànim de donar noves oportunitats als nombrosos joves cantants professionals que han participat en les anteriors Acadèmies, Jordi Savall crea La Jove Capella Reial de Catalunya. Aquesta nova formació coral professional que fa de pedrera a la prestigiosa Capella Reial de Catalunya, neix per oferir un repertori musical amb les veus de joves cantants preparades i dirigides pel tenor Lluís Vilamajó i el mateix Jordi Savall.

La intenció de La Jove Capella Reial de Catalunya és arribar a un públic ampli i divers amb repertoris atractius de música històrica i contemporània en tot tipus de sales de concert i espais històrics d’arreu del país i del món, i així ajudar els joves músics en la seva promoció professional i consolidar les seves incipients carreres musicals.

Jordi Savall i la Fundació CIMA volen continuar proposant camins per l’expressió de la bellesa i l’emoció musicals a través d’interpretacions d’alta qualitat i amb rigor històric. Ara, amb un cor professional que aplega el bo i millor de les noves generacions de joves cantants de diferents nacionalitats.