L’Hospital Parc Taulí es convertirà en un auditori musical gràcies a la Fundació de Jordi Savall

El programa social conegut com “El Somni d’Orfeu” ofereix des de fa tres any concerts a hospitals i presons amb la voluntat d’apropar la música als qui més la necessiten
La temporada del 2019 arranca amb dos concerts el proper dimarts dia 22 de gener. El primer a l’hospital de Sabadell obert al públic i el segon al centre penitenciari Can Brians exclusivament per a usuaris del centre
El conjunt musical Orpheus XXI, ideat per Jordi Savall i integrat per músics professionals immigrants i refugiats, actuaran al vestíbul de l’hospital i a les àrees d’hemodialisi i oncologia

Portar la música a persones que més la necessiten i que passen per situacions complicades és l’objectiu principal del programa “El Somni d’Orfeu” que empeny des de fa tres anys la Fundació Centre Internacional de Música Antiga de Jordi Savall i que aquest proper dimarts arranca un nou curs amb 14 concerts a hospitals i presons de Catalunya. L’hospital El Parc Taulí de Sabadell és el primer dels escenaris on se celebra aquest projecte aquest 2019. Dimarts que ve, quatre músics del conjunt Orpheus XXI farà concerts de petit format en les àrees d’oncologia i d’hemodiàlisi i, a les 11:00h del matí, també oferirà un concert obert a tots els públics al vestíbul de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell.

Aquest és el primer dels 14 concerts que la Fundació Centre Internacional de Música Antiga, de Jordi Savall, ofereix aquest 2019, pràcticament dos cada mes. El prestigiós músic participa en algunes ocasions en aquests concerts de petit format i també ho fan el seu fill Ferran i músics de les formacions Hespèrion XXI i Orpheus XXI. Savall va impulsar aquest projecte al 2016 de manera que la música arribés a espais on no és habitual. La música és, com ha recordat en diferents ocasions Savall, “la més espiritual de totes les arts: és l’art on el record, la força del record de l’oient, és equiparable a l’emoció de l’intèrpret”. De fet, “moltes melodies populars van ser creades per ajudar a les persones en els moments difícils”.

Amb aquest projecte Jordi Savall pretén reivindicar el poder transformador de la música i oferir així a aquests oients experiències úniques a través dels seus múltiples repertoris. Experiències que desperten la percepció i la sensibilitat, que promouen el diàleg i la tolerància i que, alhora, dibuixen un somriure a aquells a qui va adreçada.

Intervenció de músics d’Orpheus XXI al Parc Taulí i Can Brians

Moslem Rahal i  Safi Alhafez, tots dos de Síria, Imad Amrah de Marroc i Georgi Dimitrov de Búlgaria són es quatre músics d’Orpheus XXI que actuaran en aquests dos primers concerts. Formen part d’aquesta formació que es va crear sota l’aixopluc de la Fundació fa dos anys. Orpheus XXI és també un projecte social de la Fundació de Jordi Savall que va néixer per donar una sortida professional a músics provinents de la immigració o refugiats. Actualment hi ha 10 formacions d’Orpheus XXI a 4 països. A més de la formació amb seu aquí, també hi ha formacions d’Orpheus XXI a Noruega, Alemanya i França.

La seva proposta musical posa en valor les músiques i tradicions de països tan diversos com Armènia, Síria, el Marroc o Israel, entre altres. Músiques amb un denominador en comú, l’emoció que desprenen a més de la invitació al diàleg interculotural.

42 concerts en tres anys i 14 més aquest 2019

“El somni d’Orfeu” ha portat des del 2016 música en 42 concerts aa llocs tan diversos com l’Hospital Clínic, l’Institut Guttmann, l’Hospital de sant Joan de Déu i ara per primer cop al Parc Taulí de Sabadell. També a presons com el centre penitenciari de dones de Barcelona, la presó Model, centre penitenciari de Figueres per citar tres exemples.

Aquest 2019, la programació del Somi d’Orfeu arranca a Sabadell aquest dimarts. Aquest és el programa d’activitats concertístiques d’aquest any:

Concerts “El Somni d’Orfeu” – Temporada 2019

22 de gener de 2019 Hospital Parc Taulí de Sabadell
  Centre Penitenciari CanBrians 2
14 de febrer de 2019 Centre Penitenciari de Dones de Barcelona

(Wad Ras)

Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
08 de març de 2019 Hospital Dr. Trueta
  Centre Penitenciari Obert de Girona
01 d’abril de 2019 Hospital de Puigcerdà
  Hospital de la Cerdanya

(Transfronterer)